Veelgestelde vragen

Bestellen en betalen

Het sieraad wat ik wil bestellen is uitverkocht, wanneer is het weer op voorraad?

Vervelend dat het product dat je wilde bestellen uitverkocht is! Geen zorgen! Wanneer een item niet meer op voorraad is, zullen wij dit in de meeste gevallen weer bijbestellen / bijmaken. Wil je graag weten wanneer een artikel weer op voorraad is? Stuur ons even een mailtje (info@kcjewels.nl) met het product wat je graag wilt bestellen en we laten het je weten!

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Vanwege onze snelle levertijd, is het helaas niet mogelijk om je bestelling te wijzigen of annuleren. Check daarom extra goed je bestelling en je persoonlijke gegevens, voordat je je bestelling plaatst.

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

  • iDeal: met iDeal kun je veilig, snel en gemakkelijk je aankopen betalen via je eigen bank.
  • PayPal
  • Creditcard: Je kunt bij ons ook met je creditcard betalen. Dit kan met Visa of Mastercard.
  • Fashioncheque: Je kunt bij ons ook betalen met jouw Fashioncheque cadeaukaart! Je kunt in de webshop tot maximaal €50 betalen met een Fashioncheque cadeaukaart. Fashioncheque is verkrijgbaar bij 6.500 retailers in Nederland.

  • Bancontact: met deze betaalmethode kun je veilig en snel betalen met jouw Belgische betaalrekening.
  • Belfius Direct Net: Via de Belfius Pay Button kunnen Belgische klanten van de Belfius bank eenvoudig online betalen.
  • KBC/CBC-betaalknop: Via de KBC/CBC-betaalknop kunnen Belgische klanten van de KBC/CBC bank eenvoudig online betalen.
  • Apple Pay: Apple Pay is een makkelijke, veilige en beschermde manier om online te betalen. Gebruik hiervoor de Apple Pay app.
  • Giropay: met deze betaalmethode kun je veilig en snel betalen met jouw Duitse betaalrekening.
  • Przelewy24: met deze betaalmethode kun je veilig en snel betalen met jouw Poolse betaalrekening.
  • EPS: met deze betaalmethode kun je veilig en snel betalen met jouw Oostenrijkse betaalrekening.

Bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?

Voor bestellingen binnen NL kun je bij het afrekenen kiezen voor een brievenbuspakketje incl. Track & Trace (€ 3,95) of een pakket incl. Track & Trace (€ 5,95).

Bestellingen vanaf €60 worden binnen Nederland gratis verzonden incl. Track & Trace!

Verzendkosten voor overige EU landen:

Land Bezorgtijd Brievenbuspost (incl. Track & Trace)
België 1-3 werkdagen  €                            4,50
Luxemburg 1-3 werkdagen  €                            4,50
Frankrijk (incl. Corsica en Monaco) 2-4 werkdagen  €                            4,50
Duitsland 2-4 werkdagen  €                            4,50
Oostenrijk 3-5 werkdagen  €                            4,50
Zweden 2-5 werkdagen  €                            4,50
Denemarken (excl. Faeröer Eilanden en Groenland) 2-7 werkdagen  €                            4,50
Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad) 2-7 werkdagen  €                            4,50
Spanje (incl. Balearen, excl. Canarische eilanden) 3-5 werkdagen  €                            4,50
Portugal (incl. Azoren en Madeira) 2-5 werkdagen  €                            5,95
Kroatië 3-8 werkdagen  €                            5,95
Finland 2-6 werkdagen  €                            5,95
Slovenïe 2-5 werkdagen  €                            5,95
Polen 2-5 werkdagen  €                            5,95
Ierland 2-4 werkdagen  €                            5,95
Tsjechië 3-6 werkdagen  €                            5,95
Slowakije 3-6 werkdagen  €                            5,95
Griekenland 3-6 werkdagen  €                            5,95
Bulgarije 3-6 werkdagen  €                            5,95
Roemenië 2-6 werkdagen  €                            5,95
Malta 3-6 werkdagen  €                            5,95
Litouwen 2-6 werkdagen  €                            5,95
Letland 2-6 werkdagen  €                            5,95
Estland 2-6 werkdagen  €                            5,95
Hongarije 2-6 werkdagen  €                            5,95
Cyprus 3-6 werkdagen  €                            5,95

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling binnen heb?

Wij begrijpen dat je de bestelde sieraden natuurlijk zo snel mogelijk in huis wilt hebben! In de tabel hierboven zie je de bezorgtijd zoals aangegeven door PostNL.

Wanneer je bij ons op werkdagen vóór 14.00u besteld, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. In de meeste gevallen heb je het pakketje de volgende werkdag al in huis (binnen NL).

 

*Gepersonaliseerde items hebben een levertijd van 2-4 werkdagen (binnen Nederland).

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja dit kan! Zodra wij je bestelling hebben verzonden, ontvang je een verzendbevestiging met de Track & Trace code.

 

Heb je jouw bestelling na vijf werkdagen (binnen Nederland) nog niet ontvangen? Stuur dan even een mailtje naar: info@kcjewels.nl met het ordernummer, dan kijken we graag even met je mee!

Retourneren

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Is het sieraad niet helemaal wat je er van had verwacht en wil je het retourneren? Wat jammer!

Je hebt 14 dagen de tijd om aan te geven dat je je bestelling wilt retourneren.

  1. Meld je item aan voor retour door een mailtje te sturen naar info@kcjewels.nl waarbij je je ordernummer vermeld.
  2. Verpak de sieraden in de originele verpakking of een andere stevige verpakking (bubbeltjes envelop of doosje)
  3. Download het retourformulier, vul het volledig in en voeg dit bij je retourzending.
  4. Wil je een sieraad ruilen voor een andere maat of product? Plaats dan een nieuwe bestelling op onze website en retourneer het originele item.
  5. Retourneer de items (binnen 14 dagen) naar het volgende adres:

Jewels by KC

Leusderweg 208B

3817 KG Amersfoort

Na ontvangst van de retourzending maken wij binnen 7 dagen het bedrag  over naar de bankrekening / creditcard die gebruikt is bij de bestelling. Je ontvangt een mailtje wanneer we jouw retourzending verwerkt hebben.

De kosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening. Jewels by KC is niet verantwoordelijk voor de retourzending. We adviseren je om bij het verzenden een verzendbewijs te vragen en je pakket te verzenden met Track & Trace.

 

Als je oorknopjes cadeau hebt ontvangen bij je bestelling (vanaf €60 bestelwaarde) en je je gehele bestelling retourneert, willen we je vragen om het cadeautje ook terug te sturen. Indien je de gehele bestelling retourneert maar je het cadeautje (de oorknopjes) wilt houden, dan wordt de waarde van het cadeau item verrekend met de terugbetaling van de geretourneerde producten.

Als je een Jewelry Case cadeau hebt ontvangen bij je bestelling (vanaf €100 bestelwaarde) en je (een deel van) de bestelling retourneert waardoor de totale bestelwaarde onder de €100 drempel komt, willen we je vragen om de jewelry case ook terug te sturen. Indien je de gehele bestelling retourneert maar je de jewelry case wilt houden, dan wordt de waarde van de jewelry case verrekend met de terugbetaling van de geretourneerde producten.

Retourzendingen worden alleen in behandeling genomen wanneer deze in originele staat, inclusief labels & verpakkingen, worden geretourneerd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd en teruggestuurd.

 

Wanneer een sieraad speciaal voor jou gemaakt is, kan dit niet retour gestuurd worden.

Als ik mijn hele bestelling retour stuur, krijg ik dan ook de verzendkosten terug?

Nee, de verzendkosten worden niet door ons vergoed.

Mijn bestelling is beschadigd / verkeerd / niet compleet. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat je jouw bestelling niet naar behoren hebt ontvangen! Dat is uiteraard niet de bedoeling!

Stuur een mailtje naar info@kcjewels.nl. vermeld je klacht en ordernummer in het onderwerp.

Laat ons weten wat er volgens jou mis is met het sieraad (inclusief foto). Dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op om tot een passende oplossing te komen.

Vragen over de sieraden

Heb ik garantie op de sieraden?

Mocht het sieraad binnen twee maanden kapot gaan, mag je deze retour zenden voor reparatie (indien mogelijk).

Mits er zorgvuldig met het sieraad is omgegaan. Wanneer je bijvoorbeeld bent blijven haken, waardoor je sieraad kapot is gegaan, valt dit uiteraard niet onder de garantie. Natuurlijk kunnen we dan wel het sieraad voor je repareren. De kosten zijn echter voor eigen rekening.

 

Garantie geldt niet voor:

  • Verkleuring van sieraden
  • Aantasting van sieraden door zuurgraad van de huid, aantasting door water of andere vloeistoffen
  • Schade door onjuiste behandeling

 

Om je sieraad zo lang mogelijk mooi te houden, adviseren we je om de verzorgingstips te lezen.

Hoe meet ik mijn polsomtrek?

Je kunt je polsomtrek gemakkelijk zelf opmeten door een stukje touw om de pols te houden. Niet te strak! Meet vervolgens dit stuk touw op met een centimeter. Dit je jouw polsomtrek in centimeters. Houd er bij het bestellen van een sieraad rekening mee dat iedere armband geleverd wordt met een verlengkettinkje, en dus voor verschillende polsmaten geschikt is.

Verkleuren de sieraden?

Het kan voorkomen dat je sieraad na veelvuldig dragen verkleurd. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld door de zuurgraad van je huid (dit verschilt per persoon) of doordat je sieraad in aanraking is gekomen met vloeistoffen. Lees hier hoe je ervoor kunt zorgen dat je sieraad zo lang mogelijk mooi blijft.

Hoe houd ik mijn sieraden zo lang mogelijk mooi?

Om je sieraad zo lang mogelijk mooi te houden, adviseren we je om de verzorgingstips te lezen.

Kan het als cadeautje worden ingepakt?

Onze sieraden worden altijd geleverd in een luxe cadeauverpakking. Zo voelt je bestelling altijd als een cadeautje, ook wanneer je het voor jezelf bestelt! Mocht je nog iets extra’s toe willen voegen, kijk dan eens naar onze cadeaukaartjes! Geef in de notities bij je bestelling aan wat je op het kaartje geschreven wilt hebben.

Ik wil graag iets op maat laten maken, kan dat?

Ja zeker! Ben je opzoek naar een specifiek item? Of zie je iets leuks, maar wil je het sieraad liever in andere kleuren? Stuur ons een berichtje met je ideeën en we maken graag een mooi sieraad voor je!

Contact

Mijn vraag staat er niet tussen?

Mail je vraag naar: info@kcjewels.nl dan helpen we je graag verder!